- Podrobnosti
- Vytvořeno: 26. 3. 2025 13:53
Jak jste jistě zaznamenali, v posledních letech došlo v Praze k několika událostem, které měly negativní vliv na možnost svobodného cestování městskou hromadnou dopravou. Tyto události mají na cestování po Praze velký dopad také proto, že k nim došlo paralelně se zrušením linky H1. Jedná se např. o:
- rekonstrukci vestibulu metra Florenc a s ní spojené uzavření výtahu s předpokladem trvání 2024 – 2026,
- rekonstrukci přestupní povrchové trasy mezi výtahy do stanice metra Muzeum, která nebyla nikde předem avizována a na místě ani značena,
- osazení zkušebního rámu ve stanici metra Zličín v místě původní rampy do soupravy, které znemožňuje nástup do celého prvního vozu s návazností na rampy ve všech následujících zastávkách.
Na všechny tyto situace jsme Dopravní podnik Hlavního města Prahy opakovaně upozorňovali. Vždy nám bylo přislíbeno co nejrychlejší řešení. Bohužel realizace pokulhává za sliby.
Ke stávajícím komplikacím se aktuálně přidal i problém se zvýšením úrovní podlahy některých souprav vozidel metra oproti nástupištím na lince C, který je dán výměnou opotřebených kol.
Dle vyjádření DPP se jedná o stav, se kterým nelze nic dělat, protože se zvýšení úrovně podlahy stále pohybuje v předepsané toleranci dané technickými podmínkami a předpisy. Proto se Pražská organizace vozíčkářů rozhodla zaslat DPP a zástupcům MHMP dopis, ve kterém je žádá o jednoznačný návrh řešení, jak budou výše uvedené situace týkající se zhoršování stavu cestování v MHD konkrétně řešeny.
Budeme rádi, pokud nám na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dáte vědět, jak moc pociťujete zvýšení úrovně podlahy vozů na lince C oproti dřívějšímu stavu. Zda se pro vás jedná o překážku, nebo pouze o „diskomfort při nastupování“, jak o něm mluví ve svém vyjádření DPP.